آیا عدم تمدید گواهینامه، مانع پرداخت خسارت بیمه می‌شود؟ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟ اعترافات مردی که همکارش را به کمک همسرش به قتل رساند سخنگوی شورای نگهبان: نسبت به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایرادی نداشتیم  آیا خوردن ماهی و سایر غذا‌هایی دریایی در دوران بارداری بی‌خطر است؟ پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران از سوی وزیر کار دامی به نام لایک کردن و لایک گرفتن خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان | تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بنویسید تا به دست بیاورید اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش زندگی ۴ بیمار شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات ورود سامانه بارشی به کشور از فردا (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهترین مواد غذایی برای داشتن عمر سالم و طولانی معلم، روشنی‌بخش راه امید نخستین تماشاگران دنیای مادری | مشکلات و کمبودها، خاطرات شیرین کاری را برای ماما‌ها کم‌رنگ نمی‌کند تاثیر آلودگی هوا بر افزایش ابتلا به آسم | بروز بیش‌تر این بیماری در کلانشهر‌ها ربایندگان «یسنا» به جرم خود اقرار کردند کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری
سرخط خبرها

رستوران‌ها بیشترین تخلف را از پروتکل‌های کرونایی دارند

  • کد خبر: ۴۹۶۷۸
  • ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
رستوران‌ها بیشترین تخلف را از پروتکل‌های کرونایی دارند
۱۱ واحد صنفی در مشهد به علت اجرا نکردن بخشنامه‌های بهداشتی، پلمب شده اند
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ رئیس اتاق اصناف مشهد با اشاره به اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی برای اصناف مشهد، همراهی حوزه اصناف در رعایت پروتکل‌ها را خوب ارزیابی کرد و گفت: با همکاری اداره اماکن، بهداشت، فرمانداری و سازمان صمت، حدود ۱۵ گشت مشترک در شهر برنامه ریزی شده و کم وبیش، بیشتر مناطق شهر را پوشش داده است.
 
محمود بنانژاد در گفتگو با خبرنگار ما افزود: اعمال محدودیت گسترده بر فعالیت مشاغل مختلف در شهر، با وجود شرایط سخت اقتصادی، مناسب بوده است و بیشتر مشاغل پروتکل‌ها را رعایت کرده اند؛ بااین حال برخی افراد به گمان اینکه شاید سخت گیری جدی‌ای بر اجرای این محدودیت‌ها اعمال نشود از تعطیلی فروشگاه خود طبق دستورالعمل ابلاغی خودداری، اما پس از ورود تیم‌های نظارتی و تذکر بازرسان تبعیت کردند.

بیشتر جرائم در حوزه رستوران و مواد غذایی

وی ادامه: البته با معدود مشاغلی که در روز‌های گذشته در مقابل این پروتکل مقاومت کرده اند با اعمال جریمه یا پلمب برخورد قاطع صورت گرفته است.
بنانژاد با بیان اینکه این جریمه‌ها و پلمب‌ها بیشتر در حوزه مواد غذایی و رستوران‌ها بوده است ادامه داد: خدمات مستقیم این مجموعه‌ها پس از ساعت ۱۸ باید به کلی تعطیل شود و فقط به صورت بیرون بر به مشتریان خود ارائه خدمت کنند.
 
وی در واکنش به بهانه جویی برخی کسبه نسبت به بی اطلاعی از پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا، افزود: این بهانه جویی‌ها پذیرفتنی نیست؛ زیرا نحوه اجرای این طرح از طریق فضای مجازی، صداوسیما و اتحادیه‌های مرتبط با این اصناف اطلاع رسانی شده است. اگر فردی هیچ گونه اطلاعی در این زمینه نداشته باشد، باید به بودن او در جامعه شک کرد.

رئیس اتاق اصناف مشهد تصریح کرد: در شب‌های نخست اجرای این طرح سعی شده است بیشتر در حوزه تذکر و اخطار‌های اولیه گام برداشته شود تا مشاغل بدانند برخورد با متخلفان جدی است و اگر آن‌ها همراهی لازم را نداشته باشند، قطعا نمی‌توانیم از پیک ابتلا به کرونا عبور کنیم.

وی ادامه داد: البته موضع اصناف در موضوع جبران خسارت‌های ایجاد شده نکاتی پذیرفتنی است و آن‌ها انتظار دارند سخت گیری‌ها و رعایت پروتکل‌ها در بقیه دستگاه ها، از قبیل دفاتر خدماتی نیز اعمال شود.

 

قدردانی از گزارش تخلف‌ها

بنانژاد گفت: گزارش‌های مردمی نقش بسزایی در نظارت بر واحد‌های متخلف داشته است. شهروندان می‌توانند گزارش‌های خود را از طریق تماس با سامانه ۱۲۴ یا با ارسال پیامکی از طریق سامانه ۳۰۰۰۱۳۴۱۲۴ اطلاع رسانی کنند تا بلافاصله اقدامات لازم برای جلوگیری و برخورد با این واحد‌ها صورت گیرد.

 

پلمب ۱۱ واحد صنفی متخلف

همچنین مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد با اشاره به برخورد بدون اغماض با واحد‌های متخلف و پلمب برخی از این فروشگاه‌ها گفت: در نتیجه بازرسی گشت‌های مشترک در بازار مشهد علاوه بر پلمب ۱۱ واحد صنفی، ۱۰۶ برگه اخطار کتبی نیز به صنوف متخلف داده و ۳۱ فرم گزارش تخلف تنظیم شد که در صورت تکرار تخلف، مشمول جریمه نقدی و پلمب می‌شوند. به نقل از ایرنا، امیر دلداری با بیان اینکه ۹۶ اتحادیه و بیش از ۱۰۵ هزار واحد صنفی در مشهد فعالیت می‌کنند، افزود: همه این اصناف ملزم به رعایت پروتکل‌ها هستند. همچنین پاساژ‌ها و مجتمع‌های تجاری نیز مشمول مصوبه ستاد ملی مقابله کرونا هستند و از ساعت ۱۸ به بعد باید همگی تعطیل شوند.

 

تمدید تعطیلی ۲ هفته‌ای مدارس مشهد

محمدحسین بحرینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نیز با اعلام موافقت استاندار خراسان رضوی با تعطیلی کلاس‌های حضوری دانش آموزان در تمامی مدارس شهرستان‌های تابعه استان با وضعیت سیاه، قرمز و زرد، گفت: با توجه به شرایط موجود و ضرورت شکستن زنجیره انتقال بیماری کرونا و لزوم ایجاد فاصله گذاری اجتماعی، برگزاری کلاس‌های حضوری دانش آموزان در همه مدارس استان با وضعیت سیاه، قرمز و زرد از ۲۴ آبان ماه به مدت ۲ هفته ممنوع خواهد شد.
 
دبیر ستاد مقابله با کرونا در مشهد نیز گفت: با پایان مدت ۱۰ روزه اعمال ممنوعیت برای فعالیت اصناف گروه‌های شغلی سه و چهار این شهرستان از روز امروز (شنبه) این محدودیت‌ها تا اطلاع بعدی تمدید شد.

احمد ریواده در گفتگو با ایرنا اعلام کرد: فعالیت گروه شغلی ۲ نیز طبق مصوبات قبلی ستاد ملی مبارزه با کرونا از ۲۰ آبان تا۲۰ آذر همه روزه از ساعت ۱۸ تا صبح فردا ممنوع است.

 

هشدار آتش نشانان

همچنین به گفته سرپرست سازمان آتش نشانی مشهد، آتش نشانان این سازمان هرشب با اعلام وضعیت هشدار درباره شرایط قرمز از نظر شیوع کرونا از شهروندان می‌خواهند در خانه بمانند.

به گفته مسعود ظهوریان با توجه به وضعیت قرمز مشهد از نظر شیوع کرونا و اعمال محدودیت فعالیت اصناف بعد از ساعت ١٨، آتش نشانان ٥١ ایستگاه این شهر، هرشب قبل از ساعت ١٨ با حرکت خودرو‌ها و آژیرکشان به شهروندان هشدار می‌دهند. آتش نشانان پس از آژیر، از طریق بلندگو وضعیت قرمز شهر را گوش زد می‌کنند و از اصناف می‌خواهند محدودیت‌های اعمال شده را رعایت کنند.

 

۵ واکسن ایرانی

در این میان کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو از قرارگیری ۵ واکسن کرونای ایرانی در فهرست سازمان جهانی بهداشت خبر داد و در صفحه توئیتر خود نوشت: «واکسن‌های ایرانی کرونا در جمع فهرست کاندیدا‌های واکسن سازمان بهداشت جهانی.»


گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->